I: spójnik przyłączający zdanie o treści niezgodnej z tym, co można wnioskować na podstawie zdania poprzedzającego;
II: partykuła komunikująca, iż to, o czym mowa w zdaniu, jest niezgodne z przewidywaniami mówiącego.

piątek, 1 lutego 2013

muzyczne banały życiowe

Pisałam tu jakiś czas temu o książce, z której poszczególne cytaty mogłyby ułożyć historię mojego życia. A potem przypomniało mi się, że nie tylko z tej książki. Że też z piosenek. Nawet (a zwłaszcza?) te najbardziej popularne, ograne do granic możliwości, nucone przez wszystkich mają takie wersy, które po prostu pasują. Ale nie tylko do mnie, prawda? Prawda. A. twierdzi, że to dlatego, że one po prostu są banalne. Jak Paolo Coehlo.
Niech pierwszy rzuci hejterowskim komentarzem ten, który nie ma w swoim życiu kogoś, komu mógłby pomalowany jak szalony witraż zaśpiewać wraz z Gotye i Kimbrą: now you're just somebody that I used to know. U Adele też znalazłabym pasujący do jakiegoś momentu mojego życia cytat chyba w każdej znanej mi piosence (Someone like you to chyba prawie w całości, albo Rolling in the deep z tym we could have it all). Albo nawet u Eweliny Lisowskiej. Nie wierzę, że to napisałam, a jednak napisałam. Jednym gestem, jednym słowem.

W ogóle rodzi mi się tu ostatnio sporo refleksji o tekstach, coś takiego jeszcze się niebawem pojawi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz