I: spójnik przyłączający zdanie o treści niezgodnej z tym, co można wnioskować na podstawie zdania poprzedzającego;
II: partykuła komunikująca, iż to, o czym mowa w zdaniu, jest niezgodne z przewidywaniami mówiącego.

niedziela, 13 stycznia 2013

Notting Hill w cytatach

Uwielbiam "Notting Hill". Od zawsze. Mimo iż to komedia romantyczna. W zakresie romantyzmu jest surrealistyczna, acz miła. W zakresie komediowości idealnie trafia w moje poczucie humoru. Czego chcieć więcej?


To było surrealistyczne, acz miłe.

A: Lepiej będzie nikomu o tym nie mówić.
W: Kiedyś opowiem o tym sobie, ale spokojnie, nie uwierzę.

Morele moczone w miodzie? Po tym zabiegu tracą smak i są zupełnie jak miód. Po co kupować morele? Wystarczyłby miód. Ale są dla pani, jeśli pani chce.

W: Przepraszam za odzywkę "surrealistyczne, acz miłe". Zgroza.
A: To nic. Moim zdaniem dno osiągnąłeś przy morelach

A: Chcę przeprosić za tamten pocałunek. Co mnie naszło? Chcę wiedzieć, że się nie gniewasz.
W: Tak. Tak... Tak. W ogóle się nie gniewam.

W: Dziwaczna sytuacja. To jest możliwe w snach, ale nie w życiu. W dobrych snach. A to ponowne spotkanie jest jak sen...
A: Jaki jest dalszy ciąg snu?
W: Myślę, że... W scenariuszu ze snu... Zmieniłbym osobowość, bo we śnie jest to możliwe, i... Podszedłbym i...Pocałował dziewczynę. Ale...
M: Czas minął. Już wszystko pan wie?
W: Prawie.
M: Ostatnie pytanie.
W: Czy ty... Masz zajęty wieczór?

W: Czy chcesz... Mieszkam tuż...
A: Zbyt skomplikowane.

A: Co ja tu z tobą robię?
W: Obawiam się, że nie wiem.
A: Ani ja.

Dziwne zderzenie z rzeczywistością.

To ktoś, kto... jest dla mnie nieosiągalny. Jakbym spróbował heroiny i stracił do niej dostęp. Otworzyłem puszkę Pandory, a w środku było nieszczęście.

W: Co u niego?
A: Nie wiem. Zapomniałam już, dlaczego chcieliśmy być razem.

A: Taka powinna być miłość.

W: Płynąca przez ciemne niebo.
A: Z kozą.
W: Grającą na skrzypcach?
A: Szczęście nie jest szczęściem, jeśli nie przygrywa mu koza.


Dotarłem do zakrętu na drodze, i od tej pory mam zamiar być imponująco radosny.


Jestem w miarę zrównoważonym facetem. Nieczęsto zakochuję się i odkochuję. Ale... Czy mogę odmówić twojej uprzejmej prośbie, i na tym skończyć sprawę?


Jestem też zwykłą dziewczyną,
 która stoi przed chłopakiem, prosząc go, żeby ją kochał.

5 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi, że też kiedyś uwielbiałam Notting Hill. Mimo, że to komedia romantyczna :) Po bardzo długim czasie zaszczytne miejsce ulubionej bajki romantycznej zajęła Bridget Jones.

    I tak mi się przypomniało, że moja mama uwielbiała Notting razem ze mną, nawet kupiła DVD i soundtrack na babskie wieczory. Chyba obejrzę w najbliższym czasie bo Twoje cytaty mnie rozczuliły.

    Współlokator Spike też był niczego sobie ;)

    OdpowiedzUsuń

  2. moglabym oglądać, oglądać i oglądać.. film zamknięty w małej księgarni zawiera w sobie wszystko, co kocham

    OdpowiedzUsuń
  3. Spike prężący muskuły do robiących foty paparazzi- widok bezcenny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 33 year-old Accountant III Bar Jesteco, hailing from Aldergrove enjoys watching movies like "Awakening, The" and Scouting. Took a trip to Town Hall and Roland on the Marketplace of Bremen and drives a Ferrari 250 GT SWB Speciale Aerodinamica. przejscie na strone internetowa

    OdpowiedzUsuń