I: spójnik przyłączający zdanie o treści niezgodnej z tym, co można wnioskować na podstawie zdania poprzedzającego;
II: partykuła komunikująca, iż to, o czym mowa w zdaniu, jest niezgodne z przewidywaniami mówiącego.

środa, 9 maja 2012

Aborcja w Bibliotece

Proaborcyjne lobby wszędzie wkrada się ze swoim przekazem.


Z okazji Tygodnia Bibliotek Biblioteka Główna UMK i Biblioteka Wydziału Politologii i Studiów Międzynarodowych organizują akcje anulowania kar za przetrzymane książki, reklamowaną hasłami typu Abolicja w Bibliotece. A ja, nie wiadomo czemu, za każdym razem, gdy spotykam się z takim hasłem, czytam aborcja, zamiast abolicja.
I wyobraźcie sobie moje przerażenie, kiedy weszłam na stronę BU, by sprawdzić, ile mam do zapłacenia kary, a strona powitała mnie skaczącym napisem NOC ABOLICJI W BIBLIOTECE GŁÓWNEJ.


I to w sumie całkiem miłe skonstatować, iż mimo przetrzymania nie ma się naliczonej kary.
A żadnej abolicji nie dokonałam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz